min favoritreklam

Ja, då sitter jag här igen på lunchen.
Fan dagarna går snabbt när man börjar bli till åren.

Igår va det en jävligt jobbig träning, det kändes även idag när man steg ur sängen.
Får härda ut även idag, då det återigen blir tuff träning.
Men när allting är som jobbigast kommer jag bara tänka på imorgon.
För då är det onsdag, underbara onsdag, heliga onsdag. En dag som man uppskattar bra mycket mer än måndag.
Dessutom är det ju snart helg då också ...

***

Matchledigt i helgen.
Skönt, va ska man då hitta på?
Bara slappa och kolla lite VM final på söndag kanske ?

***

Ska inhandla present till Vickan med och nej gumman, du får ingen känguru ;)
Inte heller en enkelbiljett till Australien, jag tycker det är så roligt när du är hemma i Svedala.

***

De som känner mig väl är att jag är en jävel på att komma ihåg TV-reklamer.
Även låttexter sätter sig jävligt snabbt.
De sistnämnda är för övrigt en väldigt onödig egenskap för mig, med tanke på att jag är i samma klass som Palle när det kommer till att sjunga.
Det låter inte allt för vackert.
Men det där med TV-reklamer är mera min grej.
Det kan bero på överdrivet mycket TV-tittande när jag va lite.

Man kan ju dock se det på två sätt.

Fine, jag stirra alldeles för mycket på burken.
MEN
. Hade jag inte gjort det så hade nog inte mitt engelska uttal varit lika bra.
Mitt intresse för reklam hade nog inte varit lika stort som det är nu.

Jag är inte den som jublar när TV4 i vanlig ordning tar paus för reklam, tvärtom.
Men är det inte lite roligare att se reklamer som man blir glad av, som har ett budskap?

Typ ICA's reklamer. De är ju rätt roliga.
Speciellt de som va i början, ICA's egna varor låten kan jag fortfarande uttantill.
Heeeej KAAAAAAAAAJ, HALLLÅÅÅÅÅÅ BÖÖÖRJE!!
Minns ni den?
Även reklamerna med Judith och Judith är verklgien roliga.

Ja, de reklamerna är sånna som sätter sig.
Men den reklamen som jag tror är min absoluta favorit, som man blir lite glad av sådär.
Det är den här.

***

Ikväll möter Sverige- Danmark. Frågan är bara, kommer de Danska fansen att köra över de svenska?
I semifinalerna får man möta Frankrike eller Spanien.
Let's go Sweden!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0