JAG ÄLSKAR SVERIGE

FY FAN VA BRA!
MAN KÄNNER SIG SÅ GLAD. VM LEVER FORTFARANDE!


***
Jossan, är du fortfarande kroat nu ?! ;)
Sorry gumman, men va bara tvungen att dra det sms:et efter matchen.
På förhand va det nog inte många som trodde på Sverige, tur att en annan Josefine, nämligen Brodd sa att Sverige skulle vinna. Hon vet allt den bruden. ;)
Hon va allt snabb med att messa mig efter matchen ;P
Fick typ hjärtklappning ett tag där under matchen.
Speciellt de felaktiga bytet, följt av ytterligare två utvisningar trodde jag va vändpunkten i matchen. Att Sverige inte skulle kunna hålla sin ledning, men det gjorde dom, puuuh.
***
Nu får man bara hoppas att våra kära röd-vita grannar i väst gör jobbet ikväll och besegrar Argentina. För då är saken klar, Sverige spelar semifinal.
På tisdag möter man just Danmark, det blir i så fall en fight om vem som slipper grupp ettan från den andra slutspelsgruppen.
Det är la som att välja mellan pest & kolera, om vilka man får i semifinal.
Men hade det inte varit en dröm att se Sverige spela final mot Frankrike?
***
Om jag hyllade Ekdal Du Reitz efter första halvlek, så är det en lite mindre spelare som ska hyllas nu.
Matchens lirare, Dalibor Doder. Han va kung han med. Även Sjöstrand fortsätter att imponera.
Jag gillar det!


***
Nu väntar en kväll med Solsidan, Time out och en tripp till Mölndal för att lämna Malin.
Imorgon väntar en vecka med jobb och mycket träning.
Träningen idag sög som sjutton i benen, det kommer garanterat att kännas imorgon.
***
BTW. Va det någon mer än jag, mamma och pappa som hörde va Claes Hellgren sa i första halvlek?
Alltså vid ett läge där den svenska liljespelaren fick bollen och gjorde mål?
Vi kanske hörde fel, men det lät ju lite konstigt.
***
Måste bara dra en till lika som bär här.
Slående lika, inte sant?
***
PUSS

Kommentarer
Postat av: Hagström

Att han runkade sig fram?!?!?!?

2011-01-23 @ 22:32:31
Postat av: Mikael Vikla

Lika som bär - ha, det är världsklass!!

2011-01-23 @ 23:01:04
URL: http://mikaelvikla.blogg.se/
Postat av: Carroliten

tror han sa brunkade faktiskt.. ett nytt ord. igen. classe levererar!

2011-01-23 @ 23:36:06
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0