Vi tar det på värmländska

Ja, det gjorde i alla fall jag och Carro i början av träningen.
Häääj Bälla.
Hämt en böll.

Ja ni fattar, grymma tyckte vi själva att vi var. Bara en äkta värmlänning kan höra att vi inte va "äkta" ;)

Har under dagen kärat ner mig i en Poncho igen.
Den kommer inte helt oväntat från en svensk stor klädkedja. Ja ni som brukar läsa min blogg kan ju bara gissa vart den kommer ifrån. ;)
Ska överväga saken. Köpa eller inte köpa. Det är frågan.
Här är den lilla sötsaken.



Ser den inte supermysig och jätte gosig ut ?

Blev lite besviken på mitt förra inlägg. Det va bara Jonna som tyckte jag va söt när jag va liten. Och mamma såklart ;)
Eller jo en till. Brodd sa naaaaw förut när hon såg den. Nu klättrade du HÖGT upp på min lista Brodden ! :)

Fick lite positiv kritik idag om min blogg. Carro tyckte den va rolig.
Kul
, får man ju hoppas att flera tycker :)

Idag har jag och Carro något mer genemsamt.
Imorgon kommer vi se lite solbrända ut när vi vaknar. Och nej, vi har inte varit och solat.
Känns lite onödigt, orka med rynkor alldeles för tidigt och dessutom öka risken för sjukdom.
Nej, inte här inte.
Vi använder oss utav BUS. (Brun utan sol, för er som inte fatta)

Vi får hoppas att vi inte gör en Stina eller Stin som vi sa i början av träningen.
Randig solbränna - nej tack ! ;)

När man lägger sig på torsdagskvällarna är man oftast rätt sleten, men också jävligt glad.
Varför?
Behöver jag ens säga det?

torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest.
Men FREDAG, det är den dagen som är allra bäst !

Match imorgon med eller imöra kanske man borde säga ? ;)

Måste bara säga att man blir sjukt glad av att prata värmländska. Det låter så gött.
Likadant med skånska. De låter så glatt ! :D

Nog för idag.
Nu ska jag vila huvudet mot kudden min.

PUSS.

Kommentarer
Postat av: Carroliten

haha nu skratt jag igen. Söv gott Bälla!

2010-11-11 @ 23:16:37
URL: http://caarroliten.blogg.se/
Postat av: Linda

Men vad väntar du på?

Kööööp! Finare än den andra dessutom!

Lycka till på matchen!

2010-11-12 @ 13:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0