Svenska nationaldagen

Här i Sverige blir vi ju inte lika tokglada som Norrmännen blir när de firar sin nationaldag den 17 maj.
Men på senare år har ju folk börjat ta tag i firandet lite mera. Vi kommer dock aldrig kunna mäta oss med Norges firande, de flesta svenskar tycker nog bara det är skönt med en röd dag så man får vara ledig :P

Hur firade jag nationaldagen idag då?
Jag tog en välbehövlig sovmorgon, sen vet ni ju vad jag gjorde fram till träningen eftersom jag skrev det i mitt förra inlägg :P
Träningen va riktigt hemsk, mycket löp och backintervaller. Jobbigt men sjukt skönt efteråt.
Väl hemma va man ganska seg, så mammsen gav mig massage och nu ligger jag i min säng och är rätt trött.

Imorgon blir det jobb, det va troligtvis enda gången denna veckan som jag skulle dit. Bertrand skulle höra av sig om det blev på annat vis.

Annars hade jag tänkt att fixa mitt pass nu i veckan. Förhoppningsvis blir det sol så man kan passa på att njuta av den.  Men enligt lajnen så var inte väderprognosen inte så glädjande :(

Sen tar ju favvo Jossan studenten, ska bli kul att komma tillbaka till Aspero en sväng.

Nu till veckan ska vi för första gången på riktigt länge köra handboll. Kommer kännas sjukt konstigt och jag kommer få jävligt mycket blåsor på händerna. Känner redan smärtan liksom, AJ !

Och hallå alla men snart börjar ju fotbolls VM :D ska bli riktigt kul, så jävla tråkigt bara att Sverige inte är med, men jag har i alla fall bestämt mig för att heja lite på Nigeria och Elfenbenskusten. Sen får vi se ...

Det va allt för idag, Grattis Sverige på nationaldegen !



Och Vickan, ta det lugnt allt man behöver i liver är la;
Alla kvinnor borde ha fyra husdjur i sitt liv, en mink i garderoben, en jaguar i garaget, en tiger i sängen och en åsna som betalar för allt

Eller ? ;) hehehe

Ciao ...


Kommentarer
Postat av: Vickan

hahahah helt rätt ;) o handboll? fan va kul!!! :D ska komma o kolla =) när är det?

2010-06-06 @ 21:37:39
Postat av: bella

klockan 17:00 i Lillekärr ;)

2010-06-07 @ 07:04:06
URL: http://izabellak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0