Vad är en bal på Valand ?

Hejsan hoppsan !
Ni kanske trodde att jag gått under jorden? Svar nej.
Har bara varit ännu sämre på att uppdatera nu.
Har haft lite andra saker att göra, glädje besked är dock att naturen är klar :)

Under förra veckan spenderade jag två hela dagar ute i Lundbystrand. Det var den årliga upplagan av gymnasie SM som spelades.
Vi på Aspero gav besked i alla matcher utan en. Där mötte vi gökstensgänget och förlorade, då kom vi bara tvåa i gruppen och då fick man spela lära dig mera slutspel. Våra chanser att nå final var helt borta.

Nämnvärt är att två vänsterhänta bombers gjorde comeback under gymnasie SM, jag talar givetvis om Madde och Ida :D

Helgen har sedan spenderats med att göra klart farmors present, en scrap book. Det var riktigt kul att sitta & jobba med, funderar skarpt på att börja göra en själv :)
Det blev även en tripp till stan där en jätte snygg bikini från Gina handlades, lite smycken och de allra sista inför balen.

I Lördags kollade jag gietvis på SM finalerna i handboll. Sävehof vann en final som faktiskt var ganska tråkig, tåget gick ganska tidigt för sävehof och man kan väl inte säga annat än att Skövde stod kvar på perrongen ....

Herrfinalen var betydligt hetare. Tycker själv att det var jobbigt att matchen behövde ta slut, man ville inte att något utav lagen skulle förlora, på ett sätt tyker jag båda är vinnare. Guif är väldigt roliga att titta på, tycker dom spelar väldigt publikvänlig handboll :)
Men det var till slut Alingsås som fick ta med sig bucklan hem till jublande Alingsåsare...
Extra kul för Kärra boysen Bliznac och Berg - GRATTIS !

I söndags var det träning, en mycket givande sådan, blev mycket skott och sedan även Mackans fyspass. Kul att han la till vissa nya övningar igår, vi trodde alla att träningsvärken skulle vara enorm idag lagom till balen, men hittils känner jag ingenting i alla fall ...

Ska gå ner nu och börja göra iordning lite så allt e under kontroll. Ska senare idag befinna mig i stan för att fixa håret och sminkningen, sen bär det av till Hjerpe där limousinen väntar. Efter det är det Valand som gäller och avslutningsbal för treora på Aspero Idrottsgymnasium.

Jag på balen i nian ...
(Bilden är inte dagens outfit, det är en bild sen balen i nian ...)

Får hoppas att det blir en mycket bra kväll, ska i alla fall bli så kul att se alla uppklädda & fina, de flesta brukar ju ha träningskläder och tofflor annars ....

The låt of the day: (eller a låt & låt, klippet får duga ...) Askungen- Bibbidi bobbidi bo



Vad är en bal på Valand? Det återstår att se ...

ByeBye




"Klockringningen utgick på årets no-bellfest"

(Okänd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0