My days of christmas ...

Julen är över, men den va riktigt trevlig.
Första gången jag kände nån typ av julstress var den 23 december.
Skulle överraska de andra i familjen med lite extra julklappar.
Sprang runt i stan, upp och ner som en jävla jojo.
Jag hittade i allafall presenter till alla.
Mamma fick en kokbok av hon Leila, Mikaela fick hudvårdsprodukter från bodyshop, pappa deo från den nämnda affären. Sist men inte minst, Malins julklapp.
Den är jag mest nöjd med om jag får säga det själv.
Köpte en MP3 spelare till henne, så slipper hon låna min.

Väl hemma samma dag kom Eddie och Nettan hit för att fira mini-julafton. Våran egen lilla tradition som vi hållt fasta vid nu i några år :)
Riktigt mysigt va de allt :)
Det belv aningen sent och de gick härifrån ca 01:00.
Då va det dags för familjens poet att börja ordna med rimmen till de julklappar som jag fixat.
Ska inte skriva alla här, men kan dra de rimmet som Malin fick ...

"Jag vet inte vem som kommer bli gladast, du eller jag?
Jag vet bara att du slipper låna min var dag.
Tänk va skönt att bara kunna gå ut och springa,
utan att Bellabus behöva ringa.
Nu har äntligen Kjellström x 3
fått varsin ..... "

Paketen delades ut på julaftons morgon och de va riktigt uppskattade.

Därefter flöt de på bra, gästerna kom, julmaten serverades, vi kollade på Kalle Anka, vi delade ut julklappar och bara umgicks.

Jag hade fått ett hemligt paket under granen. Det stod med lite taskig handstil God jul Bella önskar tomten.

Nyfikenheten riktigt lös i ögonen på vissa, speciellt mamma. Men det visade sig att Bellabus varit i farten igen. Hade nämligen kollat på en klocka ett tag som jag verkligen ville ha. Visste att ingen hade köpt den, så då får man ju ta saken i egna händer. Nu är i vilket fall som helst klockan min, även om det inte va Tomten som köpt den till mig.

Julafton avslutades med sällskapsspel där pappa vann och jag kom sist. Är ganska missvisande, både Malin och Mamma skrapade ihop poäng på diverse LÄTTA frågorna om man säger så ;) Men ja är inte bitter .

 Juldagen innehöll traditionsenligt ett biobesök med familjen. Brukar vanligtvis gå på en premiär, men i år va det inte riktigt nån som föll oss i smaken, så det blev "Luftslottet som sprängdes". Den var mycket bra. Därefter besökte vi mormor.

Hade sedan tänkt gå med tjejerna ut, men orken fanns inte. Det va i och för sig bra, för alla hade inte kommit in.

Idag har det varit träning, fixande inför Norden Cup som börjar imorgon och besök hos Gunilla, Franklin, Gabriel och Laurence. Nyss hemkommen nu faktiskt.

Tänkte ladda upp lite bilder från de dagrana som gått.

 






(Mikaela uppskattar inte spelet lika mycket som Malin ...)



Ciao ...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0