Lund calling ...

Sitter just nu hemma i Toves lägenhet, dom har lite träningsläger så hon befinner sig just nu i Arenan här i Lund.
Jag va där förut, men när det va dags för dom att ha lite teori och löp så knallade jag mig ifrån hallen och köpte lite mat tills ikväll, det blir en klassiker, nämligen tacos. MUMS!

Har faktiskt hunnit se hela tre handbollsmatcher idag.
En där Tove och hennes lag spelade rullstolshandboll mot weelers, tror jag dom hette.
Det såg ut att vara riktigt kul och JOBBIGT!
Snacka om armmuskler liksom.

Den andra handbollsmatchen jag såg idag var Sveriges VM premiär mot Kongo.
Där fanns la mer att önska om man säger så.
Efter en ganska seg första halvlek visade svenskorna vart skåpet skulle stå i andra halvlek.
Så det blev tillslut en komfortabel seger, gött!

Tredje och sista matchen var Danmark mot Tyskland.
Det är nämligen så förträffligt att man här nere i Skåne har en del Danska kanaler.
Satt här och zappa lite mellan kanalerna och där va den matchen.
Även fast jag inte hejade på nått lag direkt, så va denmatchen ritkigt rolig.
Det avgjordes verkligen i sista minuten, som danmarks coach kommenterade efter matchen : "Det er håndbold når den er som bedst" (ursäkta den dåliga danskan, men jag försökte)

Har ju inte skrivit nått om gårdagen.
Jobbade 07:00-14:00
Därefter åkte jag hem, packade det sista, bytte kläder sen åkte vi och hämtade mamma.
Sen fyllde vi på med bränsle, både till bilen och oss själva.
Därefter drog vi söder ut med destination Lund och Köpenhavn, där befinner sig mamma & pappa just nu.

Väl här i Lund slängde jag in min väska hos Tove, sen drog vi till arenan och kollade på Lugi mot Malmö. Där vann Lugi.
Det var en ganska kul match, kanske mest för att vi satt så nära klacken och dom va ganska sköna.  ;)

Därefter drog vi till en restaurang som hette Italia där vi käkade gott.

Nu chillar jag lite i Toves lägenhet, tänkte kolla lite TV nu.

Ciao ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0