Översvämning

Uppdateringen de sista dagarna har inte varit den bästa.
Men nu är jag här igen.
Julen närmar sig med stormsteg och ja tomten har varit här och lämnat paket under granen.

Får ta det från början.
I fredags va det jobb som vanligt.
Därefter besökte jag och Eddie ett visst ställe och fixade det sista inför vår videoblogg som numera ligger ute på nätet.
Det är alltså såhär.
Vårt lag, Kärra HF damer har en videoblogg, jag och Eddie har lite huvudansvar för den, men självklart får de andta tjejerna också blogga :)

Ska så småningom se till att få en fin länk till sidan här på min blogg.
Just nu får jag hänvisa till denna : http://katshing.tv/default.aspx?c=14
Där kan ni följa oss "bakom kulisserna" så att säga ;)

Fredagen bestod sedan av ett besök i stan där det blev lite shopping.

Lördagen innebar match borta mot Kroppskultur.
10 måls skillnad mellan lagen känns det ju inte som det är, men vi får ta och komma igen och ge dom en match i Lillekärrshallen till våren :)

Söndagen var det lite städning, VM final och träning.
VM finalen va ju lite sisådär. Ganska mycket tekniska fel och jag störde mig på att Frankrike inte hade nått utvisningsspel.
Hade ju varit lite kul om dom vann, hade ju varit en liten askungensaga om de tog hem guldet.
Med tanke på att de höll på att åka ur tuneringen vid typ tredje matchen.
Hur som helst, Ryssland blev mästare.

Sedan va det träning, den gick bra.
Däremot fick man känna av den rejält idag.
Kunde liksom inte ens röra mig normalt. Hade sån träningsvärk.
Men det går la över ;)

Idag när jag kom hem efter träningen va hela vägen utanför där jag bor fylld med vatten.
Jag tänkte shit, det är översvämning i Beverly hills ;)

Just nu har vi inget  vatten hemma, men det kommer förhoppningsvis tillbaka snart.
Det som oroar en mest nu om vattnet inte försvinner från gatan.
Annars sa jag och mamma att vi kunde annordna Olympiska spelen här utanför imorgon med lite konståkning ,curling ect.

Imorgon är sista dagen på jobbet för min del denna veckan.
Är ledig på onsdag, då ska jag fixa det sista i stan och hjälpa mamma att göra iordning inför julafton.

Hallå!!!
Idag har det SNÖAT här :D:D Så lycklig, -10 grader här just nu.

Pratade med Martina förut, nere i syd va det -14 grader, så man ska la inte klaga.
Nu är det ju äntligen lite jul och vinterkänsla :D

Nej nu ska jag dra mig, imorgon väntar en ny dag och jag känner just nu att jag behöver all energi jag kan få :)

Ciao ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0