1 April

Som nog de allra flesta vet (förutom de som kanske blivit lurade) så är det ju 1 April idag.
När jag läste tidningen imorse var det ganska uppenbart vad som var aprilskämt och inte.
Förra året kommer jag ihåg att det stod någonstans att man skulle flytta på Poseidon, det var ju ett skämt, han står fortfarande kvar högst upp på avenyn.
Idag stod de inte om honom. Idag var det snack om det ganska omtalade paris hjulet som en del vill ska pryda Göteborgs hamn. Det har ju varit snack om vart hjulet ska stå och idag stod det att man bygger de ute på vattnet, a tjena !

När jag sedan gick in på internet och läste på allt om handboll så skulle hela seriespelet halveras nästa år, a tjena på den också va !

Nä så hittils har jag inte gått på nått aprilskämt, men dagen är ju inte slut än....

Det enda annorlunda som har hänt idag är att vädret har varit så toppen att man kunde hoppa i bikinin och sola lite :)
Superskönt verkligen. Helt perfekt att jag är ledig på onsdagar ...



Något jag låg och tänke på när jag solade var att Påsken snart är här och att Rödspätte Cup i Danmark närmar sig med stormsteg och det känns riktigt konstigt att vi inte ska deltaga i år.
Det har liksom blivit en tradition att spendera Påsken i en svettig och rökig idrottshall med melodifestivals skivan på allra högsta volym på bergssprängaren. Att varje år vara oense med några av de danska dommarna och sedan den ständiga kampen mot guldet som år efter år stannade kvar hos de duktiga spelarna i FFI.
Det var precis om att det var menat att vi aldrig skulle vinna det guldet, att det aldrig skulle ligga en guldmedalj från Rödspätte Cup i prisskåpet.
Men vår tur vände, det var under vårt magiska år 06/07 där ehf-guldet, nordiska guldet och sm-guldet hamnade i Kärra. Nu fanns det bara ett guld kvar för att göra säsongen fulländad, just det Rödspätte guldet.
Vi åkte till Danmark lite tidigare det året mot vad vi brukar. Vi skulle få spela öppningsmatchen mot ett Danskat lag, Horsens. Lite nervös vad man allt när Arena Nord var överfull men vi klarade av matchen galant och vi inledde årets tunering med en vinst.
De året hade vi bestämt oss, vi skulle bara vinna. Som vanligt stod eviga rivalen från FFI för motståndet i finalen, men denna gången var det vår tur. Vi lyckads äntligen vinna och när jag fick dra dit den sista straffen sket jag i att ens springa hem, jag stod bara kvar med armarna i luften för nu var det klart, guldet gick till Kärra.

Vi i laget har upplevt ganska mycket under resorna till cupen. Minnen som man aldrig glömmer.

Tror vi ändå lämnat ett litet avtryck i cupen, förra året när vi va där så kunde jag själv inte spela på grund av sjukdom och skada, då kom det fram en tysk tjej och fråga mig varför jag inte spelade i år, tjejen hade koll på vårt lag ! :)

Får se hur de blir under påsken, hade varit kul att åka en sväng över för att se lite handbollen, traditioner är ju till för att följas ....




Jag har faktiskt funderat lite mer över det här med att införa "The låt of the day"
Hade ju varit lite kul med en låt varje dag. Får se om jag kommer genomföra detta :P

Nej nu ska jag gå ner och kolla lite på vänner - ett helt fantastiskt programm som alltid gör en på gott humör ! :)

Justdeja, inom kort kommer ny design att pryda bloggen  ! :)




Ha det gött alla !

Ciao



"Modet gör en elegant kvinna vackrare och en vacker kvinna elegantare"

(Christian Dior)

Kommentarer
Postat av: balic

sjukt snygg blogg bacic!

2009-04-02 @ 19:50:26
URL: http://vicktorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0